Медиків Волині вчать вести реєстр

  • Дата новини:
  • Компонент:
  •  
  • Субпроект:

Медична інформаційна система «Реєстр індивідуального серцево-судинного ризику дорослого населення Волинської області» написана (що вартувало 53 тисячі доларів) і протестована. Також на суму в межах 300 тисяч доларів закуплена комп’ютерна техніка у заклади охорони здоров’я усіх рівнів і передана на місця. Тож на часі – впровадження реєстру у роботу. А для цього на базі Ковельського медичного коледжу 14 серпня розпочалися 5-денні навчання медперсоналу, який працюватиме з інформаційною системою, особливостям її ведення. Так у краї впроваджується IT-компонент Субпроекту «Вдосконалення медичної допомоги хворим з хворобами системи кровообігу у Волинській області».
Загалом одноденні курси відвідає за ці дні приблизно 250 медиків медзакладів первинного і вторинного рівнів надання допомоги – власне тих, хто почне цей реєстр наповнювати інформацією. Тим паче, що хоч програмний продукт має нібито вузькопрофільну назву, однак це – повноцінна картка, у яку вноситимуть усю інформацію про пацієнта – від щеплень до оперативних втручань і тому подібне. Дані берегтиме комплексна система захисту інформації.
Відкриваючи навчання, консультант із управління Субпроектом Марія Адамчук коротко розповіла присутнім про ті заходи, які здійснюються на Волині за кошти позики Світового банку уряду України, зупинившись на важливості саме впровадження реєстру серцево-судинного ризику.
На скап-зв‘язок із присутніми вийшов Андрій Ягенський, завідувач обласного центру кардіоваскулярної патології і тромболізису комунального закладу «Луцька міська клінічна лікарня». Він зупинився на тому, як покращиться надання медичної допомоги населенню після впровадження усіх компонентів Субпроекту. Бо на практиці це і нові амбулаторії, і закупівля медобладнання, меблів та розхідних матеріалів у медзаклади, і навчання (як підвищення кваліфікації персоналу «первинки» та «вторинки», так і закордонні поїздки для отримання нових знань, умінь і навичок та обміну досвідом), і просвітницька робота з населенням.
А власне щодо реєстру, то Ягенський запевнив: він мав можливості ознайомитися із багатьма подібними системами і щодо створеної у рамках Субпроекту може з упевненістю сказати: продукт якісний, а команда, яка його писала, професійна і відповідальна. Тож за умови його правильного та вчасного наповнення (а точна дата початку роботи з інформаційною системою окреслиться відповідно до наказу управління охорони здоров’я Волинської облдержадміністрації) продукт полегшить ведення пацієнтів на усіх рівнях надання допомоги. Тим паче, що електронний документообіг – то вже не примха, а вимога часу.
Власне навчання проводять представники фірми, що створила реєстр, та консультант з інформаційних технологій Дмитро Киращук. Він, своєю чергою, знайомить присутніх з особливостями інформаційної системи та роботи з нею, наголошуючи, що програмне забезпечення просте у користуванні, тож навички у роботі з ним медперсонал зможе легко набути після цього нетривалого навчання.
Довідково:
Реєстр почнуть створювати в амбулаторіях. Туди найперше звертаються хворі, дані про яких вноситимуть в електронний аналог паперової медичної картки. Ідентифікація – за паспортними даними. До системи вноситимуться дані про діагноз пацієнта, його скарги, дати відвідування лікаря, призначене лікування, проведені операції тощо. Уся інформація зберігатиметься на сервері, який уже готовий до робити і встановлений у Волинському обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. А доступ до реєстру матимуть лікарі по всій області за допомогою мережі Інтернет.